donderdag 7 november 2019

D66 Veldhoven serveert een gesprek over vuurwerk

D66 Veldhoven start gespreks- en discussieplatform ‘De Gaarkeuken’

Op 12 december 2019 trapt D66 Veldhoven het nieuwe lokale gespreks- en discussieplatform ‘De Gaarkeuken’ af met een knal: vuurwerk staat op het menu! Leden en niet-leden van D66 gaan met elkaar in gesprek over het thema vuurwerk in de gemeente. Inwoners van Veldhoven zijn welkom in het Museum ’t Oude Slot, vanaf 19.30 uur. Deelname is gratis en aanmelden kan via Eventbrite of via mail: info@d66veldhoven.nl.

Drie sprekers kijken die avond, elk vanuit eigen ervaring en expertise, naar het onderwerp vuurwerk. Zo voert de heer Coppelmans, vuurwerkverkoper het woord. Ook is er een vertegenwoordiger van de politie Veldhoven, de heer De Wijs. Verder spreekt de heer Van der Heijden,  ervaringsdeskundige als het gaat om verwonding door vuurwerk. Naast deze invalshoeken is er ook aandacht voor de milieu-effecten van vuurwerk.

De avond heeft een algemeen karakter, iedereen is welkom”, zo zegt D66 Veldhoven fractievoorzitter Ingrid Hartlief. “We zijn erg benieuwd naar de verschillende meningen en standpunten als het gaat om het thema vuurwerk. Onder andere op basis daarvan gaan we ook ons eigen standpunt als fractie bepalen. Want het zal niet lang meer duren of vuurwerk staat ook in Veldhoven op de politieke agenda. Net als in zoveel andere gemeenten”. De avond staat onder leiding van Hein van der Reijden, steunfractielid van D66 Veldhoven.

De Gaarkeuken is een nieuw gespreks- en discussieplatform dat D66 Veldhoven in het leven heeft geroepen. Vier keer per jaar wordt er aan de hand van een actueel thema een menu met veel variatie geserveerd. Variatie in meningen, standpunten en overtuigingen. De basis-ingrediënten zijn altijd gelijk: inhoudelijke input van deskundigen en daarna een goed gesprek tussen alle aanwezigen, met respect voor elkaars stellingnames.